Prenumerata naszych CZASOPISM APTECZNYCH dostępna jest w dwóch kanałach dystrybucji: w prenumeracie indywidualnej („abc Aptekarza” -cena za rok 58,80 i „świat farmacji” – łącznie 130,90) oraz w prenumeracie dla aptek.
Prenumerata indywidualna
Nasze czasopisma dostępne są bezpłatnie w aptekach na terenie całej Polski. Jednak z myślą o osobach mieszkających za granicą lub w małych miejscowościach, a także chorych, dla których dotarcie do naszych publikacji jest nieosiągalne, wprowadzamy możliwość indywidualnego zaprenumerowania wybranych czasopism. Czynimy to na prośbę wielu czytelników, którzy telefonowali i pisali do nas w tej sprawie. Obecnie mogą Państwo otrzymywać swój ulubiony miesięcznik bezpośrednio do domu!
Aby zamówić roczną prenumeratę, należy zadzwonić pod nr tel.: (71) 3685906 lub wypełnić poniższy internetowy formularz zamówienia:
Prenumerata dla aptek
Prenumerata czasopism dostępna jest dla aptek i innych osób prawnych. Broszury otrzymują bezpłatnie apteki współpracujące z nami w ramach abonamentu miesięczników abc Aptekarza oraz TV Aptekarza.
Powody, dla których warto prenumerować nasze publikacje:
- Za pośrednictwem naszych miesięczników w ciekawej formie poszerzamy wiedzę pacjentów, co mieści się w zakresie szeroko
rozumianej opieki farmaceutycznej oraz promocji zdrowego stylu życia. - Większość pacjentów, którzy otrzymują od farmaceuty nasze czasopisma, powraca do apteki celem dokonania w niej kolejnych zakupów.
- Prenumerata naszych miesięczników pomaga wytworzyć więź z pacjentem, a poprzez umieszczenie danych adresowych na
okładce naszej publikacji apteka utrwala swój wizerunek. - Prenumerata gwarantuje:
– stałe ceny;
– rabaty przy dużych zamówieniach. - Rozliczenie może być dokonywane w dogodnym systemie: rocznym lub półrocznym.
- Zamówienia na miesięczniki można składać w dowolny sposób: telefonicznie, faksem, mailem lub przez internetowy formularz
zamówienia. - Do abonamentów dwóch miesięczników dla pacjentów dodajemy GRATIS: sezonowe broszury tematyczne, a także raz do roku publikację
„Apteczne produkty na TOPie” oraz „Produkty Roku – podręcznik najczęściej polecanych produktów leczniczych OTC, suplementów diety,
wyrobów medycznych i kosmetyków”.
Czasopisma dla Pacjentów aptek
Czasopismo | 1 egz. PLN | ilość egz. | koszt za 1 m-c PLN |
0,89 0,89 0,88 0,88 0,87 0,87 0,86 0,86 0,85 0,85 | 50 100 150 200 250 300 350 400 450 500 | 44,50 89,00 132,00 176,00 217,50 261,00 301,00 344,00 382,50 425,00 | |
1,29 1,29 1,28 1,28 1,27 1,27 1,26 1,26 1,25 1,25 | 50 100 150 200 250 300 350 400 450 500 | 64,50 129,00 192,00 256,00 317,50 381,00 441,00 504,00 562,50 625,00 |
Wyżej podane ceny są cenami netto. Do ceny netto należy doliczyć 8% VAT.
Koszty wysyłki wynoszą:
- do 125 egzemplarzy – 13 PLN /m-c + 8% VAT
- do 300 egzemplarzy – 20 PLN /m-c + 8% VAT
- powyżej 300 egzemplarzy – 40 PLN /m-c + 8% VAT
Czasopisma dla Farmaceutów
Czasopismo | Cennik |
Prenumerata 11 m-cy (11 egz.): cena łączna 119,90 PLN netto + 8% VAT (cena za 1 egz. – 10,90 PLN netto + 8% VAT) Zamówienie 1 egz. –11,90 PLN netto + 8% VAT | |
Zamówienie 1 egz. – 27,77 PLN netto + 8% VAT |
Ocena prawna
W związku z nowelizacją ustawy Prawo farmaceutyczne, która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2012 r., przedstawiamy Państwu ocenę prawną przygotowaną przez doktora Marka Świerczyńskiego, specjalistę od prawa farmaceutycznego z kancelarii prawnej Pharmaceutical Law, Healthcare and Product Liability Baker & McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy sp. k., dotyczącą czasopism dla pacjentów aptek:
Dotyczy to miesięczników […] zawierających jedynie reklamy produktów leczniczych OTC, suplementów diety, kosmetyków i wyrobów medycznych oraz artykuły redakcyjne, przy czym miesięczniki te nie zawierają reklam aptek ani ich działalności. […]
Powyższa ocena znajduje oparcie w następujących przepisach prawnych:
Zgodnie z art. 94a ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne w wersji obowiązującej od 1 stycznia 2012 r. zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego. Z kolei ust. 2–4 stanowią, że wojewódzki inspektor farmaceutyczny sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy w zakresie działalności reklamowej aptek i punktów aptecznych oraz placówek obrotu pozaaptecznego. W razie stwierdzenia naruszenia ww. przepisów wojewódzki inspektor farmaceutyczny nakazuje, w drodze decyzji, zaprzestanie prowadzenia takiej reklamy. Decyzji, o której mowa powyżej, nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
Sankcje z tytułu naruszenia powyższego przepisu określa art. 129b ustawy Prawo farmaceutyczne. Przewidzianej w nim karze w wysokości do 50 000 złotych podlega ten, kto wbrew przepisom art. 94a prowadzi reklamę apteki. Karę pieniężną nakłada wojewódzki inspektor farmaceutyczny w drodze decyzji administracyjnej. Przy ustalaniu wysokości kary uwzględnia się w szczególności okres, stopień oraz okoliczności naruszenia przepisów ustawy, a także uprzednie naruszenie przepisów.
Z powyższego wynika, że:
1) zakazana na podstawie tego przepisu jest reklama aptek, a nie reklama produktów leczniczych czy udostępnienie w aptece czasopism (niezawierających reklam aptek bądź ich działalności; czasopismo zawierające dozwolone formy reklamy leków i innych produktów nie naruszy nowych przepisów. Przepis nie zabrania wydawania czasopism przez podmioty niebędące aptekami, o ile pisma te nie zawierają reklam aptek czy ich działalności;
2) przepisy o reklamie leków dopuszczają możliwość udostępnienia pacjentom materiałów reklamowych w aptece, w szczególności reklam produktów leczniczych OTC, co jednoznacznie wynika z rozporządzenia w sprawie reklamy produktów leczniczych;
3) odmienna interpretacja przepisów art. 94a ustawy Prawo farmaceutyczne prowadziłaby do sprzeczności z prawem unijnym – dyrektywą 2001/83, w świetle wyroku Trybunału Sprawiedliwości w sprawie Gintec;
4) o ile apteka nie może się reklamować, o tyle jednak może udostępniać informację o swojej lokalizacji i godzinach otwarcia, co wynika wprost
z przepisu art. 94a ustawy Prawo farmaceutyczne. Prawo nie ogranicza form i lokalizacji powyższej informacji, a więc informacja ta może zostać zamieszczona również w gazetce wydawanej przez inny podmiot („Apteka Media”). […].
W związku z pkt 4 zmodyfikowaliśmy czwartą stronę okładkową tak, aby apteka mogła zamieścić na niej dopuszczalną przez prawo informacje o nazwie, lokalizacji oraz ewentualnych godzinach pracy apteki (np. w formie pieczątki).
Zapraszamy Państwa do współpracy, a w przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących wydawanych przez nas publikacji służymy pomocą.